Kontroler Steam okiem twórców gier
Jednym z wybrańców okazał się Dan Tabar ze studia Data Realms (twórcy gry Planetoid Pioneers). Stwierdził on, że:„Valve naprawdę stara się wszystko przemyśleć. (…) Pytają się, czy rzeczywiście potrzebujemy gałek analogowych? Dlaczego w normalnym kontrolerze palce umieszczone z tyłu właściwie nic nie robią? Dlaczego nie ma tam łopatek?”
Kontroler według Tabara jest bardzo „elastyczny”. Jedną z jego ciekawszych funkcji jest możliwość konfigurowania poszczególnych stref na panelach dotykowych. Przykładowo można przypisać kombinację klawiszy Shift + W na jego samą górę, co spowoduje bieg postaci w pierwszoosobowej strzelance. Oczywiście to tylko jedna z wielu opcji, ponieważ sprzęt pozwoli na „niemal wszystko”.
Chris Remo, projektant i scenarzysta gry The Cave, pograł sobie na nowym padzie w nadchodzącą produkcję Broken Age i stwierdził:
„Po prostu podłączyliśmy go i działał. (…)Nie mieliśmy żadnego specjalnego wsparcia, ani nic innego. Działał naprawdę bardzo, bardzo dobrze. Byłem pod wielkim wrażeniem imitacji działania myszki.”
Zdradził, że kontroler posiada niewielki głośnik, wydający z siebie dźwięk podobny do tego, co można usłyszeć podczas kręcenia kołem fortuny. Gdy pod panel dotykowy przypisany jest ruch myszką, to podczas szybkich ruchów „tiki” nasilają swoją częstotliwość i na odwrót. Dzięki temu ma się wrażenie obcowania z „mechanicznym urządzeniem”.
Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine 2013-09-28 12:47:57